PÈRDUA DE PES

La nostra proposta per la pèrdua de pes se centra en el canvi d’hàbits fugint de la mentalitat dieta. Per aconseguir-ho no n’hi ha prou amb l’educació alimentària sinó que és fonamental treballar aspectes emocionals i motivacionals.

Des de Think’Eat treballem aquests aspectes des de la metodologia del coaching nutricional, guiant-te perquè tu mateix trobis la millor manera de fer el canvi buscant el plaer en la satisfacció de fer eleccions més saludables.

PER QUÈ NO TREBALLEM AMB DIETES?

Les dietes no funcionen, bàsicament, perquè estan destinades a començar i acabar. Només serveixen, en el millor dels casos, per perdre pes de forma ràpida i tornar-lo a guanyar amb la mateixa rapidesa.

Moltes persones arriben a la consulta després de molts anys de provar infinitat de mètodes per perdre pes pensant que existeix una solució ràpida, màgica i original. La veritat és que la única solució real, eficaç (i molt!!!) i validada científicament és instaurar uns nous hàbits alimentaris que perdurin tota la vida. Això, tot i que pot semblar poc original, és el més eficient.

Les dietes “milagro” aconsegueixen una pèrdua de pes relativament ràpida i, tan aviat com les abandones, la recuperació de pes està assegurada i fins i tot pot arribar a superar el pes inicial. En canvi, la pèrdua de pes aconseguida amb el canvi d’hàbits, tot i ser més lenta, és més segura i mantinguda.

És habitual escoltar la frase “a mi les dietes no em funcionen” i és veritat. La realització continuada de dietes d’aprimament fa que el cos entri en “mode estalviador” i necessiti gastar menys energia per realitzar les mateixes tasques. És a dir, es produeixen canvis en el metabolisme que dificulten, cada cop més, la pèrdua de pes.

PER QUÈ ÉS TAN IMPORTANT TRACTAR ELS ASPECTES EMOCIONALS I MOTIVACIONALS?

Estem envoltats d’un ambient obesogènic que ens incita a realitzar eleccions poc saludables, gairebé de forma inconscient, cada dia: la publicitat d’aliments ultraprocessats ens assalta constantment, tenim accés al menjar de forma continua i immediata, la majoria dels aliments presents al supermercat no són saludables. L’aliment processat és més barat i dura més, les temptacions per part de la indústria són constants, l’evolució tecnològica limita l’activitat física i un llarg etcètera. Aquest ambient ens porta a viure arrossegats per l’impuls de la societat.

Vivim en un món on, per menjar bé, hem d’anar a contracorrent. 

Trencar amb això és difícil i requereix d’un alt grau d’implicació i esforçEl nostre cos biològicament no està preparat per sobreviure en un món obesogènic sinó per subsistir en un ambient hostil on regni l’escassetat alimentària i l’activitat física continuada durant tot el dia. 

És per tot això que és tan important treballar el canvi de mentalitat. Estem acostumats a tenir-ho tot de forma immediata i sense esforç  i el canvi d’hàbits requereix precisament de temps i compromís. Sabem que el camí no és fàcil, molts cops ple d’obstacles, però s’ha d’anar construint poc a poc, aprenent dels errors i gaudint del procés. A Think’Eat treballem acompanyant-te en aquest camí, i ajudant-te a trobar els recursos necessaris per arribar a la meta.

Aquesta web fa servir galetes “cookies” per oferir una millor experiència d’usuari. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per l’acceptació de les mencionades galetes i la acceptació de la nostra política de galetes, cliqui l’enllaç per més informació.

ACCEPTAR
Aviso de cookies